پوشش ‌نانو سرامیکی خودرو چیست ؟


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله آنلاین مهندسی مکانیک و آدرس pepa.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 5
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 16
:: باردید دیروز : 2
:: بازدید هفته : 18
:: بازدید ماه : 18
:: بازدید سال : 390
:: بازدید کلی : 514

RSS

Powered By
loxblog.Com

آموزش آنلاین مهندسی مکانیک ، آموزش فلوئنت ، آموزش مهندسی

پوشش ‌نانو سرامیکی خودرو چیست ؟
دو شنبه 24 فروردين 1399 ساعت 23:26 | بازدید : 129 | نوشته ‌شده به دست کورش | ( نظرات )

 پوشش نانو سرامیک یا گلاس کوتینگ، پوششی مانند شیشه است و به دلیل شفافیت آن ظاهر اتومبیل شما را تغییر نمی‌دهد؛ از طرفی پوشش‌های نانو سرامیک یا گلاس کوتینگ به شکلی قطر لایه پوششی رنگ خودرو شما را افزایش می‌دهد و به همین دلیل این پوشش‌ها قادر هستند که از رنگ بدنه خودرو شما در برابر خط و خش‌های سطحی جلوگیری کنند.

محافظت پوشش‌های نانو سرامیک از رنگ بدنه خودرو

نور خورشید و آلودگی‌های شیمیایی مانند اسید سولفوریک و اسید نیتریک رنگ بدنه خودرو شما را دچار آسیب می‌کنند و به مرور باعث کدری و پوسیدگی آن‌ می‌شوند. پوشش‌های نانو سرامیک یا گلاس کوتینگ با بهره‌گیری از فناوری نانو قادر هستند از رنگ بدنه شما در برابر اشعه فرابنفش مخرب نور خورشید محافظت کنند، به همین دلیل پیشنهاد می‌شود، افرادی که اتومبیل‌هایی به رنگ‎‌ها تیره و سیاه دارند، حتما از پوشش‌های نانو سرامیک استفاده کنند تا خودرو آن‌ها در برابر نور آفتاب مقاوم شود و رنگ بدنه آن دچار آفتاب سوختگی نشود.

پوشش نانو سرامیکی چیست؟

 پوشش ‌نانو سرامیکی، یک پلیمر مایع است که مانند کاور روی بدنه خودرو کشیده می شود و با رنگ خودرو پیوند برقرار کرده و لایه ای آب گریز یا هیدروفوبیک را ایجاد می کند. این مواد برای ترکیب شدن با رنگ خودرو باید با متریال بی‌رنگ و نسبتا مات پایه سرامیکی ترکیب شوند.

روکش‌های نانو سرامیک به صورت یک لایه سه بعدی و ضخیم روی بدنه خودرو اعمال می شوند و از مزایای آن می توان به براق شدن بدنه خودرو ، جلوگیری از آفتاب سوختگی، جلوگیری از خط و خش  و جلوگیری از خوردگی شیمیایی اشاره کرد.

 

 آخرین پیشرفت ها در زمینه محافظت از رنگ خودرو

هنگامی که مالک یک اتومبیل، عبارت لایه محافظ رنگ خودرو، یا پوشش رنگ خودرو را می شنود، ذهنش به طرف لایه ای از تفلون، یا به طور کلی یک لایه محافظ الحاقی معطوف می شود. حال آن که در این جا منظور از محافظت سطحی، ایجاد ساختاری مولکولی است که ماده ای پدید می آورد، غیر قابل نفوذ در برابر عوامل مخرب محیطی و در نتیجه، دارای حداقل آسیب پذیری . این پوشش های اینچنینی که به پوشش های سرامیکی هم مشهور هستند، با استفاده از تکنولوژی نانو به پر کردن حفره های سطحی بدنه خودرو مبادرت می ورزند و بدنه ای شفاف و آینه ای پدید می آورند.

شایان توجه است؛ هنگامی که از پوشش سرامیکی فوق سخن می گوییم؛ منظورمان سرامیکی است که با استفاده از تکنولوژی نانو با بهترین کیفیت تولید شده است و اگر توسط افراد متخصص روی خودروی شما اعمال و نصب شود می تواند برای مدتها محافظت از خودروی شما را تضمین کند. به طور دقیق باید گفت محافظت در برابر اشعه ی UV و شرایط نامساعد جوی و محیطی همه و همه در اثر استفاده از این پوشش سرامیکی محقق خواهند گشت.

 خاصیت منحصر به فرد دیگری که می توان برای این پوشش ها برشمرد super hydrophobic و همچنین anti-graffiti می باشند. به این معنی که اگر مایعی بخواهد به سطح خودروی شما بچسبد و سبب ساز آسیب شود؛ با وجود این لایه سرامیکی، بدنه چسبندگی ندارد و به راحتی مایع از سطح جدا میشود و می افتد. به واقع با اندکی تلاش تمامی مواد اضافی و زاید خودرو از بین خواهند رفت. کلام آخر این که خودروی شما دیرتر کثیف خواهد شد و هنگام کثیفی به راحتی تمیز می شود. علاوه بر حل و مرتفع ساختن این مشکلات ساده، وجود لایه ی سرامیکی در برابر مواد مخرب شیمیایی و حتی برخوردهای سنگین؛ از بدنه ی خودروی شما محافظتی قدرتمندانه نمایش می دهد.

همان طور که می دانید؛ هنگامی که از پوشش های سرامیکی استفاده می کنیم نتیجه کارمان شبیه استفاده از واکس ها نیست و به این معنی نیست که ما تنها یک لایه روی بدنه و رنگ خودرو قرار دهیم؛ بلکه در رنگ بدنه ی خودرو تغییرات ساختاری و مولکولی ایجاد می کنیم. این امر دوام و ماندگاری پوشش سرامیکی روی بدنه اتومبیل را افزایش داده و همچنین سبب ساز ارتقای عملکرد محافظتی می شود.

باید گفت که این پوشش های سرامیکی توسط سازمان SGS مجوز دریافت کرده اند و این سازمان بزرگترین تشکیلات مسئول در برابر آزمایشات مربوط به تولیدات شرکت ها و کارخانه ها است.

نحوه ایجاد این لایه سرامیکی با ساختار مذکور، به این شکل است که یک ماده پلیمری با دست روی بدنه خودرو مالیده می شود و این ماده در اثر فعل و انفعالات شیمیایی که با رنگ کارخانه ای خودرو انجام میدهد، لایه ای مقاوم، و سخت جهت محافظت از رنگ در برابر عوامل خارجی بر روی بدنه ایجاد خواهد کرد. علاوه بر زیبایی و درخشش فول العاده ظاهری که ایجاد می کند. برای دیدن نمونه کارهای انجام شده در کلینیک وگا می توانید به صفحه اینستاگرام ما سر بزنید.

 فواید استفاده از پوشش سرامیک برای بدنه خودروها

اگر از افرادی هستید که یک خودروی اسپرت و لوکس دارید و از رانندگی با اون نهایت لذت رو میبرید. حتما به این موضوع فکر کرده اید که خودروی شما تا کی می تواند همین قدر جذاب و درخشان و لوکس برایتان باقی بماند . بالاخره روزی لطمه ها و تخریب های جزئی محیطی دست به دست هم می دهند و چهره خودروی شما را دستخوش تغییرات ناخوشایند می کنند.

صنعت دیتیلینگ خودرو در سالهای اخیر پیشرفتهای زیادی کرده است و جدیدترین تکنولوژی اش در زمینه محافظت و ترمیم رنگ خودرو، پوشش نانو سرامیک میباشد که به عنوان بهترین لایه محافظ برای بخشهای داخلی و خارجی اتومبیل شناخته میشود. طوری که تحت هر شرایطی با هر میزان استفاده، بدنه خودروی شما مثل روز اول بدرخشد.
گروه وگاگلوبال ترکیه با 20 سال سابقه به عنوان یکی از برترین شرکت های فعال در زمینه پولیش، ترمیم رنگ و پوشش محافظ سطحی خودرو میباشد، که در این راستا دو دسته محصول با کیفیت با برند وگاپرو و نانو سرامیک پروتکت را جهت  فروش و اجرای خدمات خود در کلینیک ارائه می دهد.

در ادامه به بیان دلایلی می پردازیم که افراد علاقه مند به اتومبیل؛ یا آن هایی که اصطلاحا ماشین باز می خوانیمشان باید به ایجاد پوشش های سرامیکی نگاه ویژه ای داشته باشند.

عمر طولانی نانو سرامیک

باید بدانید که پوشش نانو سرامیک خودرو عمر بیشتری نسبت به رنگ خودرو شما دارد و از همین لحاظ نیز می‌تواند بسیار کاربردی واقع شود. زیرا می‌تواند از رنگ رفتگی و یا پوسیدگی و کدری خودرو جلوگیری کند. بیشتر به افرادی که دارای خودروهایی با رنگ تیره هستند توصیه می‌شود که حتما برای محافظت از رنگ خودروی خود در برابر اشعه خورشیدی از این روکش استفاده کنند.

نتیجه عکس در صورت استفاده نادرست

همان‌طور که استفاده از پوشش نانو سرامیکی می‌تواند ظاهر خودروی شما را زیباتر کند و به آن جلوه خاصی ببخشد. اما استفاده نادرست از آن و انجام کار توسط افراد نابلد و غیر متخصص می‌تواند چهره خودروی شما را تا همیشه بد جلوه دهد و از شکل و شمایل بیاندازد. پس حتما قبل از اقدام برای پوشش سرامیکی، مطمئن شوید که ماشین خود را دست شرکت‌های معتبری می‌دهید که می‌توانند کار شما را به بهترین شکل انجام دهند.

 

 


|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: